+(420) 412 384 013 +(420) 720 998 468 info@dentalcare.cz

supplier-management

Nejen samotná klinika či zdravotnický subjekt jako takový vytváří vizitku zdravotnického zařízení navenek, ale především zdravotnický personál se výrazně spolupodílí na tvorbě obrazu směrem ke klientům a jejich rodinným příslušníkům.

Chceme-li budovat dobré jméno a značku zdravotnického zařízení a tedy nebýt jen jedněmi z mnoha, potřebujeme o naši obchodní značku pečovat. V novém seriálu, který přinášíme, vám postupně představíme tipy a inspirace pro to, abyste svou značku rozvíjeli a posilovali.

V dnešním světě otevřených možností loajalita klientů (pacientů) ustupuje a je méně trvalá, než tomu bývalo dříve. Pro dlouhodobou udržitelnost a spokojenost klientů je klíčová jak úroveň odborné (profesionální) péče a služeb, tak i celková prezentace a komunikace ze strany lékařů a zdravotnického personálu. Nicméně leckdy už nestačí být dobrý v tom, co člověk dělá. Je nezbytné umět sami sebe a kliniku či ordinaci prezentovat a prodat. Co je budování značky a proč se jím zabývat Osobní značka je dle Catheriny Kaputa, autorky knihy Staňte se značkou, něco víc, než jen jméno, identita a image. Je to souhrn toho, co můžete udělat, abyste se odlišili, a čím můžete „prorazit“ na trhu a udržet se ve hře. Je to vaše sdělení, prezentace navenek a marketingová strategie dohromady.

Příklad z praxe:
Představte si manželský pár, který se přestěhoval za prací mimo své trvalé bydliště a v přechodném místě tráví vždy celý pracovní týden. S velkou pravděpodobností dříve či později začne řešit možnosti stomatologického ošetření v pracovní dny. Jak asi budou manželé postupovat při hledání lékaře – stomatologa či kliniky? Pravděpodobně se zeptají svých sousedů nebo pracovních kolegů na reference na „dobrého zubaře“. Přemýšleli jste někdy o tom, jak byste chtěli, aby o vás vaši současní klienti mluvili? Jak chcete, aby vás doporučovali? Co by mělo být tím jedinečným a unikátním sdělením, díky kterému si noví klienti vyberou právě vás? Čím se odlišujete? Starejte se o jméno své značky. Silná značka je autentická, je založená na tom, kdo skutečně jste, jaký je váš skutečný život. Je dobré si vytvořit krátké, jasné a úderné sdělení, jímž oslovíte své klienty (pacienty), potenciální kolegy nebo zaměstnavatele. Kdykoliv pak budou potřebovat, vzpomenou si na vás.

5 důvodů, proč budovat značku zdravotnického zařízení
1. Značka pomáhá odlišit se od ostatních.
2. Lidé značkám více důvěřují.
3. Díky vybudování značky můžete vytvořit a vylepšit svou pověst.
4. Značka může být výrazem společenského postavení.
5. S pomocí značky můžete rozšířit svou klientelu.

Navíc když druzí lidé vědí, co děláte, a líbí se jim to, je pravděpodobné, že vám mnozí z nich pomohou vaše služby i propagovat.

Oblasti prezentace pro personál zdravotnických zařízení:
Budování dobrého jména a prezentace značky (jak osobní, tak i celé kliniky, zdravotnického zařízení) se prolíná a uplatňuje v těchto následujících oblastech:
Prezentace při komunikaci s klienty
(např. objednávání klientů, přivítání na recepci, prezentace léčebného postupu a finanční spoluúčasti klienta apod.)

Vizitka zdravotnického zařízení/kliniky

(např. prezentace na webu, prezentační materiály, image a prostředí, 1.dojem při návštěvě klienta apod.)

Elevator Speech: blesková prezentace
(např. jak prezentovat svou práci, osobní a profesní vizitka. Jak říct, kdo jsem a co dělám. Kongresy a konference: networking, kontakty apod)

Elevator Pitch: jedinečná prodejní nabídka
(např. prezentace specifické kvality, čím se odlišujete od ostatních na trhu; jak nabídnout služby klientům, proč si mají klienti vybrat právě vás apod.)

On-line prezentace a využití sociálních sítí
(např. on-line komunikace, storytelling a příběhy/reference klientů, marketingová podpora a prezentace na internetu: www, FB, LinkedIn, Twitter, blog apod.)


Jak v praxi využít jednotlivé způsoby prezentace?

V jednotlivých dílech našeho seriálu si postupně ukážeme, jak v praxi používat různé typy prezentací a budovat důvěryhodnou značku.

Kvality úspěšné značky a prezentace
Každý z nás se prezentujeme, ať už v profesním či osobním životě a situacích. Vybudováním osobní a profesní značky, garantujeme a podpoříme dobré zkušenosti našich klientů, obchodních partnerů i širšího okolí. Účinná značka musí mít dvě kvality: reputaci a dosah. Pokud chcete být úspěšní, zkuste vystoupit z davu. Lidé si zapamatují, kdo jste, co děláte a čím se od ostatních odlišujete. Své kvality byste měli být schopni doložit na něčem měřitelném. Vytvořte si svůj příběh: řekněte druhým, co děláte během jedné minuty. Proč děláte právě to, co děláte a v čem jste odlišní (jedineční)?

To, co děláte, neustále vylepšujte: kvalitní osobitá práce, která odpovídá vašim hodnotám a záměru, bude cenná pro lidi, pro které ji vykonáváte. Je třeba zanechat pozitivní stopu: když se proslavíte excelentní prací, kterou dokážete prezentovat navenek, klienti se budou vracet.

Malá cvičení na závěr
Abyste mohli přistoupit k tvorbě vaší značky, budete se muset rozhodnout, co byste měli říci potenciálním pacientům, kteří se vás zeptají: „Proč právě vy?“ Proč by měli přijít k vám? Jak prezentujete sami sebe jako někoho odlišného, lepšího a více žádoucího než jsou jiní zubaři, kterým by mohli ještě dnes zavolat? Proč? Každý z nás už vlastně svou značku máme. Jak řekl Jeff Bezos, zakladatel společnosti Amazon: „Vaší značkou je to, co o vás lidé říkají, když zrovna nejste v místnosti.“ A jak to můžeme zjistit? Třeba tak, že požádáme několik blízkých lidí ve svém okolí, kteří znají nás i naši práci, o jejich pohled a zpětnou vazbu na to, jaká 3 slova je napadnou, aby popsali, Co je zač moje práce/firma? Co jsem zač já/kdo jsem? Jaké unikátní/jedinečné schopnosti, kvality mám?

V další části seriálu si více přiblížíme techniky, jak účinně vést osobní komunikaci a prezentaci směrem ke klientům (pacientům) zdravotnických zařízení a klinik.

Zdroje:
John Purkiss. David Royston-Lee: Vytvořte si svou vlastní značku. Synergie Publishing 2012.
Catherine Kaputa: Staňte se značkou! Management Press 2011 

Pin It on Pinterest

Share This